Chci si nechat zařídit studium v zahraničí

Seznam našich spolehlivých agentur a škol zajišťujících studium v zahraničí Anglie, Austrálie, Irsko, USA Německo, Velká Británie, EU, Kanada
více informací»

Chci přímo kontaktovat zahraniční jazykové školy

Seznam spolehlivých zahraničních jazykových škol. Angličtina, němčina, francouzština, ruština, španělština…

Chci si nechat zařídit práci v zahraničí

Seznam našich spolehlivých agentur zajišťujících práci v zahraničí - krátké pracovní pobyty i zaměstnání, au-pair, letní tábory, práce na farmách…
více informací»

G’day mate and welcome to the land “Down Under”

Každý z nás má svůj sen, který by si rád splnil. Tím však nemyslím nový telefon nebo jiný módní doplněk. Mluvím o snu, který vám pomůže zabezpečit lepší budoucnost a ukáže cestu, kterou se budete v životě ubírat. Pojďte se se mnou podívat, jak jsem si splnila ten svůj, jak to všechno bylo a co mi studium v Austrálii přineslo

Cestovatelská duše a protinožci

Několik měsíců před státnicemi jsem si uvědomila, že je moje cestovatelská duše stále neuspokojena a doopravdy jsem ještě netoužila zapojit se do pracovního koloběhu a prát se každé ráno o místo v narvaném metru. V tom jsem si vzpomněla na jeden krásný článek věnovaný krajině u protinožců, který jsem si jako malá holka schovala do mých dětských pokladů. Mým snem bylo cestovat, poznávat nové lidi, vidět nevídané a zažít pořádné dobrodružství. Moje kamarádka se cítila úplně stejně, a proto jsme začaly sbírat informace.

perth-australia

Austrálie je obrovská země o rozloze přes 7,5 miliónů metrů čtverečních, tak kam bychom se měly vydat? Sydney, Melbourne či Brisbane? Tohle byla jediná města, o kterých se hodně mluvilo. Nakonec jsme se však rozhodly pro Perth, mnohem menší a méně známé město v Západní Austrálii.

Na začátku srpna jsem dostaly deseti měsíční víza do pasu (tehdy jsem netušila, že si svůj pobyt prodloužím), svolaly všechny kamarády a známé na pořádnou rozlučkovou pařbu a 7.9.2008 jsme odlétaly směr London Heathrow, Hong Kong s přestupní přestávkou 8 hodin a 8.9.2008 jsme přistály na Perth International Airport.

Austrálie volá!

Když jsme přiletěly do Perthu, sluníčko začínalo přibývat na síle a blížil konec australské zimy. Bylo chladno, občas i zamračeno a sprchlo, zkrátka takové krásné české jaro. Na opálené surfery jsme si musely ještě pár měsíců počkat. Agentura nám domluvila ubytování na měsíc v apartmánovém domě kousek od centra ve velmi krásné čtvrti East Perth. Ta poloha byla úžasná... Klid, kousek ke Swan River a tradičním barbeque grilům a autobusové zastávce. Fascinující na Perthu je, že MHD v centru je úplně zadarmo.

V pondělí jsme nastoupily do školy. První kurz, který jsme měly v rozvrhu byl FCE. Proč troškařit, když to můžeme vzít pěkně zhurta hned od začátku. Ve třídách jsou většinou kruhové stoly, které mají napomáhat týmovému vyučování a samozřejmě konverzacím. Všechny hodiny jsou vedené skvělými učiteli s dlouholetou praxí a radostí z práce. Do Austrálie cestuje strašně moc Korejců, Brazilců, Japonců, Švýcarů, Němců a Italů, čímž je mezinárodní účast zajištěna. p1000559-large

Po pár týdnech jsme se rozkoukaly a začaly si hledat práci, protože student, kterého nesponzorují rodiče, by v Austrálii asi dlouho nevydržel. V rámci studentských víz jsme mohly pracovat 20 hodin týdně (v současné době bylo toto pravidlo pozměněno na 40 hodiny za 2 týdny) během studia a neomezený počet hodin týdně o prázdninách mezi jednotlivými kurzy, a tak jsme vyrazily na hon za prací. Nejlépe se práce samozřejmě hledá v hotelnictví a pohostinství a tam také směřovaly naše první kroky. Měly jsme neuvěřitelné štěstí a díky doporučení jednoho kamaráda ze Slovenska jsme dostaly práci v hotelové restauraci. Minimální mzda v Perthu se pohybuje mezi 18-22 AUD na hodinu a to je nejvíce za všech velkých měst.

V prosinci jsme složily FCE zkoušky z angličtiny, 24.12. se dopoledne vydaly na pláž pořádně se opálit a udělat pár fotek pro rodinu a kamarády u nás doma, aby se všichni mohli ohřát alespoň pohledem. Odpoledne upekly linecká kolečka a vanilkové rohlíčky, večer si pustily Tři oříšky pro Popelku a rozbalily skromné dárečky. V lednu jsme vyrazily na dlouho očekávaný první výlet do australského outbacku.

Na zasloužený výlet po Austrálii

A protože jsme holky šikovné a měly jsme v plánu v lednu vyrazit na náš první výlet mimo Perth, našly jsme si druhou práci housekeeperek v domácnostech. Kombinace těchto dvou příjmů nám už dovolovala užívat si více město, volný čas a oblíbených nákupů. Wave Rock Hyden Western Australia

Na výlet jsme vyrazili celkem 4. Pronajali jsme si studentsky přijatelné autíčko Toyota Corrola Hatch od Bayswater car rental. Z Perthu jsem se vybraly směrem do vnitrozemí tedy na východ. Našim prvním cílem bylo město Hyden (cca 345 km od Perthu), kde se nachází obrovská kamenná vlna Wave rock.

Po surfování, při kterém jsme se ani nenamočili, i když naše potní žlázy by mohly namítat, jsme se pohnuli směrem na jih. Neměli jsme času nazbyt, protože ještě ten den jsme chtěli dorazit do kempu Stirling Range Retreat, který se nachází v národním parku Stirling Range. Do kempu jsme dorazili až v podvečer. Chtěli jsme to stihnout před úplným setměním. V Austrálii je totiž velmi nebezpečné řídit v noci mimo města. Je to čas, kdy se ochladí a ze stínů začínají vylézat klokani, aby se najedli. Tato úžasná stvoření strašně ráda skáčou přímo pod auta, což může být fatální jak pro ně, tak pro cestující. My jsme naštěstí dbali všech varování a už i v šeru jsme si dávali pozor.

Okouzlující příroda a úžasné výhledy

Ráno jsme si přivstali a vyrazili na Bluff Knoll (1099 m.n.m.). Pro ty z vás, kteří mají rádi turistiku, dechberoucí výhledy a krásnou přírodu, je výšlap na Bluff Knoll neuvěřitelným zážitkem. Jelikož nás čas tlačil, nemohli jsme si dovolit po návratu odpočívat, jen jsme nasedli do auta a vyrazili směr Albany, krásného přístavního městečka.

Albany je od Perthu vzdáleno 418 km, což není žádná obrovská vzdálenost, jenže pokud to vezme oklikou jako my, už to zase tak blízko není. Albany bylo původně založeno jako vojenská základna v roce 1827, avšak my jsme žádné vojenské artefatky nevyhledávali. Nás nejvíce zajímalo muzeum Whale World, které je věnované lovu těchto úžasných samců. Můžete se zde poprocházet po skutečné velrybářské lodi, dozvědět se o životě velryb a příbězích lidí, kteří se živili jejich lovem. Albany se také pyšní krásnými plážemi, ale připravte se na fakt, že oceán je zde chladnější než v Perthu. 16016413

Pokud si v Albany uděláte zastávku, určitě navštivte národní park Torndirrup, kde Jižní oceán vytvořil velkolepé a masivní skalní útvary The Gap (pozor, nejedná se o outlet s oblečením) a Natural Bridge. V zimním období, zde můžete zahlédnout i velryby.

Dále směřujeme k pobřeží do William Bay Natural Park (v Austrálii si zvyknete, že skoro každé větší seskupení stromů nebo jen trošku odlišná krajina od okolí je prohlášena za národní park). Zde jsme navštívili Greens Pool a Elephant Rocks, jejichž název je odvozen z řady vystavených hornin, které z několika úhlů podobá stádo slonů. Tady jsme pozorovali ten nejúchvatnější západ slunce.

Při naší další zastávce jsme se dostali do Valley of the Giants, kde je spousta turistických atrakcí, ale my jsme se nejvíce těšili na Tree Top Walk (procházka v korunách stromů). Trocha vzrušení při chůzi ve 40 metrové výšce v korunách stromů. Tady si doopravdy každý vychutná velkolepý výhled na divokou přírodu. Pokud je vám však výška 40 metrů a zábradlí málo na to, aby se vám rozproudil adrenalin v žilách, pak se určitě zastavte u Diamond Tree. Je to obrovský strom Karri (blahovičník neboli eukaplyptus), na kterém byla postavena dřevěná vyhlídková plošina ve výšce 52 metrů a jedná se o nejstarší vyhlídku, která se dnes ještě využívá. Díky své výšce byla rozhledna používaná jako rozhledna na pozorování požárů.

Odsud jsme směřovali přímo do Augusty. Augusta je město na jihozápadním pobřeží západní Austrálie, kde se řeka Blackwood vlévá do Flinders Bay. Je to nejbližší město k mysu Leeuwin, na nejvzdálenějším jihozápadním rohu australského kontinentu. Mys Leeuwin je považován za místo, kde se setkává Indický s Jižním oceánem. Můžete se také zůčastnit organizované prohlídky na vrchol majáku, ale počítejte s tím, že se zadýcháte. Nepřejte si mít ve skupině důchodce, protože ti těch 186 schodů vyšlapou jak namydlený střely a ještě máte pocit, že je zdržujete.

Vinařská oblast a pomalu směrem domů

1635995_Margaret_River_AustraliaMargaret River se nachází 277 km jižně od Perthu, takže se už pomaličku vracíme domů. Jedná se jak o město tak i celkem velkou vinařskou oblast. Pobřeží na západ od Margaret River je hotovým rájem pro surfery, kteří ji nazývají Margs. Margs je nejen skvělým místem pro surfaře, ale také pro milovníky vína a jídla, čokolády (je zde parádní továrna na čokoládu, sýry a výborné kafe), wellness, výstav, pozorování velryb a vůbec místem celkového odpočinku od každodenního shonu. V Margaret River jako by se zastavil čas. I z tohoto důvodu sem jezdí obyvatelé Perthu za relaxací a odpočinkem.

Z Margaret River už to doopravdy není daleko do Perthu, ale my jsme se rozhodli udělat jestě jednu zastávku v městě Busselton, kde se nachází nejdelší dřevěné molo na jižní polokouli. Měří 1841 metrů a za více než století k ní připlulo více ne 5000 lodí.

Jižní cíp Západní Austrálie je plný krásných a velmi zajímavých míst, ale je to jen zlomek z obrovského státu, a tak se už teď těšíme na další výlet. Jenže tentokrát na sever do Geraldtonu, Kalbari National Park, Carnavornu, Shark Bay, Shell Beach, Monkey Mia a Exmouth, kam jsme se vypravili přesně o rok později. Předtím jsem si však musela požádat o nová víza, ale o tom všem až zase příště.

Autorka článku: Martina Zemenčíková, v současné době pracuje pro Czech-us,v.o.s. agenturu.

Sdílet tento článek

Byl pro Vás článek užitečný?

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
K článku zatím nejsou žádné komentáře. Chcete-li vložit komentář, klikněte na tlačítko Nový komentář.

Hledání v článcích

Hledejte například: Austrálie, studium v Anglii, Au-pair, práce v Německu, (jméno agentury), Erasmus, brigáda...