Chci si nechat zařídit studium v zahraničí

Seznam našich spolehlivých agentur a škol zajišťujících studium v zahraničí Anglie, Austrálie, Irsko, USA Německo, Velká Británie, EU, Kanada
více informací»

Chci přímo kontaktovat zahraniční jazykové školy

Seznam spolehlivých zahraničních jazykových škol s formulářem pro přímý kontakt. Angličtina, němčina, francouzština, ruština, španělština…
více informací»

Chci si nechat zařídit práci v zahraničí

Seznam našich spolehlivých agentur zajišťujících práci v zahraničí - krátké pracovní pobyty i zaměstnání, au-pair, letní tábory, práce na farmách…
více informací»

Při výběru jazykové školy se ptejte na její reference

Výběr jazykové školy obvykle určuje její poloha a nabídka kurzů. Pokud ale máte to štěstí, že si můžete z jazykovek v okolí vybírat, dbejte na zkušenosti studentů. Nejlepší je zeptat se přímo studentů, kteří do příslušné jazykovky chodili, nebo navštívit specializované jazykové portály.

Kde získat reference jazykových škol


Zkušenosti většího množství studentů s danou jazykovou školou získáte na tradičním zavedeném jazykovém portálu Jazykovky.cz, kde naleznete kvalitní on-line recenze jazykových škol a také seznam nejlépe hodnocených lektorů z konkrétních škol a jejich právě otevíraných kurzů. Důraz je zde kladen na slovní hodnocení školy, lektora a na počet hodnocení. Hodnocení jsou obsažná a zvlášť jsou hodnoceni lektoři školy. Obrázek o přístupu školy ke studentům si člověk udělá z reakcí školy na její hodnocení. Na reference jazykových škol je zaměřen také nový projekt brněnských nadšenců Fairlist.cz. Hodnocení soukromých učitelů, nikoliv jazykových škol, nabízí známý portál nezávislých profesionálů Na volné noze.cz. Pokud nehledáte jazykovou školu, ale lektora na individuální kurz, je to dobrá volba. Také největší český katalog firem Seznam.cz zavedl hodnocení registrovaných firem, stejně tak i Google; zatím je ale počet hodnocení jednotlivých škol tak nízký, že nemá vypovídající hodnotu a nemá smysl se jím řídit. Dalším zdrojem referencí od studentů jsou webové stránky školy. Zde už nejde o nezávislý zdroj informací, nicméně školy si zpravidla nedovolí si hodnocení vymyslet. Kvalita zpracování referencí se však velmi různí. Spíše je třeba hledět na aktuálnost referencí, protože škola je živý organismus a v čase se mění. Řada škol má také vlastní facebookový profil, kde existuje možnost hodnocení. Informační přínos Facebooku je ale velmi malý. Hvězdičky jsou přidělovány buď všechny nebo jedna a slovní komentář se omezuje na několikaslovné výkřiky a i u opravdu velkých škol s 1000 studentů ročně se počet hodnocení omezuje na několik kusů nevalné hodnoty. Facebook je zkrátka volnočasové zábavní médium a jeho návštěvníky nelze znásilňovat k serióznímu hodnocení. Čest výjimkám.

Jedna reference nestačí


153974589Studium jazyků stojí hodně peněz a času a jít na slepo se nemusí vyplatit. A je to i zbytečné, pokud si můžete reference jazykové školy snadno získat. Pokud se ptáte svých známých, mějte na paměti, že jedna reference nestačí. Lektor, který sedl kamarádovi, nemusí sednout právě vám a učit vás pravděpodobně bude někdo jiný. To se týká i zázemí školy. Každý jsme jiný; co vyhovuje vám, nemusí vyhovovat mně a naopak. Snažte se vybrat jazykové školy s hodně referencemi. To je jistota. I průměrná škola několik dobrých hodnocení sežene, větší množství už ale těžko. Když o některé škole reference nezískáte ani na jejích stránkách, jděte o dům dál. Berte ale ohled na velikost školy. Malá jazykovka nemůže mít stovky referencí, protože tolik studentů zkrátka nemá.

Hodnocení školy je vždy subjektivní


158910747Je třeba si uvědomit, že jazyková škola se nemůže zavděčit všem a kvalita hodnocení se různí a je subjektivní. Jazykovky hodnotí ze svého úhlu pohledu jak nadšené teenagerky omdlévající při pohledu na lektora-sympaťáka, tak nevrlí bručouni, kterým se nezavděčí nikdo a na všem si něco najdou. Proto berte jednotlivá hodnocení s nadhledem a spíše si skládejte obrázek ze střípků mnoha hodnocení. Trochu jiná situace je u firemních jazykových kurzů, kde už kurzy školy hodnotí lidé zkušení, kteří mohou často porovnat přístup více škol a více lektorů. Tam už si uděláte obrázek i z menšího počtu hodnocení. Pokud si budete ověřovat doporučení vybrané jazykové školy, věnujte pozornost tomu, jak škola svým studentům na zapsané hodnocení odpovídá. Vypovídá to hodně o stylu její komunikace se studenty a zájmu o jejich názor.

Rozlišujte mezi kvalitou lektora a kvalitou školy


162387691 Při pročítání referencí věnujte pozornost tomu, zda student školy popisuje kvalitu zázemí školy a přístup jejich zaměstnanců nebo zda se soustřeďuje na výuku lektora. Samozřejmě platí, že vrána k vráně sedá a dobré školy mají i dobré lektory a pečují si o ně. Může se nicméně stát, že dobrý lektor zachraňuje pověst školy a nebo skvělá škola ne úplně odhadla svého nového lektora. Možná je nejlepší začít s výběrem kurzu podle hodnocení lektora, i když řada škol své lektory ještě nezveřejňuje.  

Zeptali jsme se jazykových škol

  1. Jakým způsobem poskytujete budoucím studentům vaše reference?
  2. Jak odměňujete studenty, kteří vás doporučí svým známým?
  3. Kolik procent studentů pokračuje ve studiu na vaší škole v dalším běhu kurzu?

1. Jak školy poskytují reference studentům?


Přestože školy z 83% uvádějí, že mají na svých stránkách reference studentů, kvalita prezentace těchto referencí je velmi nízká. Nejčastější chybou je umístění referencí na neviditelné místo webu, neodkazování na reference z kurzů, reference bez uvedení jména, data pořízení a zpravidla také jejich malý (až symbolický) počet. Reference jsou často prezentovány způsobem "aby tam něco bylo" - třeba jen jako seznam firem. Na obranu škol je třeba říci, že pravidelné, dlouhodobé a smysluplné pořizování referencí, jejich elektronické zpracovávání a efektivní publikování na webu je poměrně náročnou činností, na kterou řada škol z nedostatku času a technologií rezignuje. V lepším případě škola využije služeb portálů třetích stran (Jazykovky.cz, Fairlist), které získání, zpracování a publikování referencí zajistí. Rezignace na efektivní publikování referencí je paradox, protože 100% škol uvádí, že z referencí, tedy na doporučení, mají největší počet studentů. Školy tedy ve velké míře nevyužívají potenciálu referencí a neumějí nabídnout reference tam, kde student vybírá svůj kurz. Dobré zkušenosti studentů se školou tak zůstávají v rovině ústního podání a nedostanou se dále, než do jejich bezprostředního okolí. Existují ale i školy, které mají na svých stránkách reference velmi dobře zpracované, rozdělené podle druhů kurzů, ve velkém množství, s uvedením jmen lidí. Tyto školy zpravidla umí propagovat reference velmi dobře a využívají k tomu i portály třetích stran. Tlak na reference je vidět více ve větších městech, kde je konkurence větší a vztahy anonymnější. V menších městech školy často prohlašují, že reference nepotřebují. Lze spekulovat, že toto platí v městečkách, kde je jedna jazykovka. Kde jsou dvě a více, tak autentické reference s uvedením jména spokojeného studenta rozhodují ještě více než ve velkém městě. Pokud zájemce o studium na webu školy nebo oborového portálu najde reference svých známých, má škola studenta jistého.  Reference jsou tím peříčkem na vahách, které volbu rozhodne, pokud je cena za studium srovnatelná.

Graf - prezentace_referenci

Co nás nemile překvapilo:
  1. Řada škol, co v dotazníku uvedla zveřejňování referencí na Facebooku, tam neměla žádné nebo jednu až dvě (nebo jsme je nenašli).
  2. Řada škol, co uváděla dostupnost referencí na svém webu, tam také žádné reference neměla (nebo jsme je nenašli).
  3. Řada škol nepochopila otázku "jak poskytují studentům reference", a odpovídala na otázku "jak informují studenty o své nabídce".

2. Jak školy odměňují studenty za doporučení


Školy často nenechávají doporučování náhodě a doporučování své školy odměňují. V 57% oslovených  jazykových škol studenty za doporučení odměňují. Ve 13% oslovených škol to bývá sleva na kurzovném pro jednoho či oba studenty, v některých případech studenti dostávají hodiny zdarma. 10% škol je překvapivě striktně proti odměňování studentů za jejich doporučování. Některé šetří, jiné to označují za nečestné a jsou toho názoru, že hodnocení má být nezištné. Raději se tedy kamaráda optejte, zda za doporučení něco dostane nebo ne. Ať víte, na čem jste. Dle očekávání v Praze a v Brně odměňuje studenty daleko větší množství škol než v menších městech. Kde je menší konkurence, mohou si školy dovolit větší moralizování. Větší školy také odměňují více než menší. Řada škol používá slevu obchodně. Nedává slevu na aktuálně zakoupený kurz, ale na kurzy navazující nebo jiné (například individuální kurzy) z nabídky školy. Jiné školy (zvláště v Praze) počítají se světem protřelými studenty, kteří nehrají na nezištná doporučení. Studenti dostávají slevu na aktuálně zakoupený kurz nebo hotovost rovnou na dřevo. Studenti mohou ušetřit 5%-30% z ceny kurzu.

Graf - odmeny-studentům

V odměňování studentů za přivedení nového studenta jsou některé školy velmi kreativní. Nespokojí se s učebnicí, lekcemi navíc nebo slevou na kurz. Studenti dostávají pexesa, sladkosti, CD, omalovánky nebo školní deštník.

3. Pokračování studentů ve studiu


Šířit doporučení všemi formami mezi studenty se jazykovým školám rozhodně vyplatí. Podle vyjádření ředitelů jazykovek pokračuje ve studiu nejčastěji 60%-70% studentů skupinových kurzů pro veřejnost  Ještě vyšší procento studentů pokračuje ve firemních, odborných a individuálních kurzech.  Kdo studenta získá do školy, má ho často na několik dalších běhů kurzu. Pokračování studentů je věcí běžnou a často bývá chybně uváděno jako měřítko kvality školy. Některé školy správně upozorňují, že studenti častěji odcházejí z jiných důvodů než z nespokojenosti se školou. Nicméně pokud škola uvádí procento pokračujících studentů nad 90% nebo pod 50%, je to důvod k zamyšlení.

Co nám odpověděly konkrétní jazykové školy


AARCADIA-studio, v.o.s., Ostrava (školu navštíví 300 studentů ročně)
  1. Budoucí studenti si nás vybírají téměř výhradně na základě doporučení svých kolegů a známých a na základě ověřených referencí na FCB a webu.
  2. Studenty, kteří nás doporučí svým známým, odměňujeme zvýhodněnou cenou kurzovného v individuálních studijních programech.
  3. Právnická, ekonomická a business angličtina 90%, obecná zaměření jazyků 70%

Martin Prachař, společník

 The English Place, Teplice (školu navštíví 60 studentů ročně)
  1. web, facebook, osobní kontakt
  2. Máme je za to rádi.
  3. 95%

Karolina Clarková, společník

Jazyková škola Evy Camrdové, Benešov (školu navštíví 150 studentů ročně)

  1. Domníváme se, že získat několik málo výborných referencí může každá škola, proto jsou reference spíše znamením vysoké marketingové aktivity školy než kvality výuky. Působíme však v menším městě, kde všichni ví všechno o všech - to je pro kvalitní školu velká výhoda. V anonymitě velkých měst jsou veřejně publikované reference mnohem důležitější. Reference poskytujeme jako součást obchodních nabídek firmám. Soukromým studentům na vyžádání - ale ti už za námi často chodí s tím, že nás doporučil kamarád či známý.
  2. Doporučení neodměňujeme. Myslíme si, že by lidé měli svým známým školu doporučit na základě svých vlastních dobrých zkušeností a ne podle toho, která škola je za doporučení více odmění.
  3. Zhustit tento údaj do jednoho čísla je zavádějící. Některé důvody ukončení studia totiž vůbec nesouvisejí s kvalitou školy. Vždy se snažíme zjistit, proč konkrétní student končí. Vypozorovali jsme 4 hlavní důvody: - Kvůli vnějším okolnostem (např. stěhování do jiného města, velká změna v rodině či v zaměstnání): To jde mimo nás. - Student není ochoten věnovat studiu dostatek energie: Vždy se zamyslíme, zda jsme nemohli motivaci daného studenta více podpořit, ale také tyto případy příliš neřešíme. Základ motivace musí být ve studentovi, ne ve škole. Škola může člověku pomoci překonat motivační krizi, ale sama o sobě nikoho k aktivnímu studiu "nedotlačí". - Student končí, protože dosáhl svého jazykového cíle (např. složil zkoušku). Zde je vlastně ukončení studia vizitkou naší dobré práce. - Student končí proto, že jsme v něčem chybovali, že naše služby nebyly dost kvalitní: Toto je pro nás vážná věc, toto číslo sledujeme. Jde asi o 5% našich studentů. Jsme vděční, kdykoli nám někdo řekne, co jsme udělali špatně - víme pak totiž, co zlepšit.

Václav Pícha, ředitel jazykové školy

 Jazyková škola Channel Crossings, Praha (školu navštíví 4300 studentů ročně)
  1. Studenti si mohou reference přečíst na našem webu, zároveň je poměrně rozsáhlá databáze zveřejněna na portále fairlist.cz a nyní jsme začali reference zveřejňovat i na Jazykovky.cz. Pokud klient vyžaduje reference na konkrétního lektora nebo třeba i učebnici, jsme schopni poskytnout seznam kontaktů na míru tomuto požadavku.
  2. Za doporučení nového studenta poskytujeme tomu, kdo jej doporučil, finanční odměnu.
  3. Počet pokračujících studentů je různý podle toho, o kterou pobočku se jedná, a také zda je to pokračování mezi podzimním a jarním semestrem, anebo naopak mezi jarním a podzimním. Tím, že je v druhém případě mezi kurzy větší časová prodleva z důvodu letních prázdnin, je procento pokračujících studentů o něco nižší. V průměru v pobočce na okraji Prahy pokračuje 90 % studentů, v centru je to kolem 70 %. Často se u "odpadlíků" nejedná o úplné ukončení studia, ale o přechod např. na individuální výuku na míru.

Eva Havránková, marketing manager

Anglické Centrum Helen Doron Plzeň, Plzeň - Slovany (školu navštíví cca 70 studentů ročně, specializace na děti)

  1. Největší procento referencí poskytují sami rodiče našich studentů/sami studenti svým známým, přátelům a rodině. Reference dále prezentujeme na našich webových stránkách, v celorepublikových marketingových kampaních, firemním časopise, na Facebooku, při prezentacích a ukázkových hodinách.
  2. Nabízíme slevu pro toho, kdo nás doporučil. Každý účastník ukázkové hodiny navíc dostává dárek - CD, omalovánky, případně další. Pro sourozence nabízíme další slevy a klienti, kteří u nás zůstávají delší dobu (více než 3 roky) dostávají další slevu na kurzovné.
  3. Zůstává cca 90% studentů.

Mgr. Marcela Brabcová, majitel, manažer

BOHEMIA INSTITUT, Praha (školu navštíví cca 1000 studentů a klientů ročně)
  1. web, profesní portály a články věnované vzdělávání, letáky, tisk - tematické přílohy,...
  2. sleva pro oba, dle sezonních akcí i dárek, poděkování, možnost čerpání věrnostní slevy, kterou má doporučující (náš věrný student) i doporučeným studentem
  3. cca 40% studentů pravidelně meziročně pokračuje, cca 55% studentů přichází na přímou či nepřímou referenci

Eva Mocová, ředitelka

Jazyková škola Domluvte se, Praha (školu navštíví 300 studentů ročně)

  1. web jazykové školy, Google Adwords, Seznam Sklik, PR články na rozličných portálech, jazykovky.cz, Google Adform
  2. Sleva ve výši 300Kč z ceny objednaného kurzu.
  3. 98%

Mgr. Kristýna Janstová, ředitelka jazykové školy

Jazyková škola Elvis, Praha 8 Karlín (školu navštíví 1500-2000 studentů ročně)
  1. Reference máme na našich webových stránkách a na facebooku. Velké procento našich nových studentů již ale s referencemi přichází, protože jim Jazykovou školu Elvis doporučili naši bývalí či současní studenti. Týká se to jak kurzů pro veřejnost, tak pomaturitního studia. Rovněž nezanedbatelné procento našich firemních klientů k nám přišlo na osobní doporučení. Obecně k nám chodí na osobní doporučení okolo 40-60% nových studentů.
  2. Namísto odměn ve formě slev se snažíme udržet velice příznivé ceny kurzů pro všechny studenty (ca 85-90 Kč/hod.). Slevy za doporučení nabízíme jen příležitostně, v rámci jednorázových akcí. O to jsme radši, že k nám přesto na doporučení studenti přicházejí. Je to forma přirozené zpětné vazby, že u nás byli lidé opravdu spokojeni.
  3. Alespoň dva návazné kurzy absolvuje u nás průměrně 80% studentů. Intenzivní kurzy angličtiny navštěvují především maminky na mateřské dovolené, podnikatelé, cizinci a lidé, kteří hledají zaměstnání a potřebují se v angličtině rychle zdokonalit. Ti absolvují v průměru dva až čtyři návazné kurzy, podle svých časových možností. Někteří pak přejdou studovat do méně intenzivních večerních kurzů. Minimálně dva návazné kurzy absolvuje 85% studentů. U večerních kurzů AJ a ŠJ studenti většinou absolvují všechny kurzy, které pokryjí školní rok. Protože nabízíme tři intenzity výuky, znamená to, že studenti absolvují během roku dva až šest návazných večerních kurzů pro veřejnost. Minimálně dva návazné kurzy absolvuje 90% studentů. Přípravné kurzy ke cambridgeským zkouškám z angličtiny (FCE, CAE, CPE) jsou u nás roční. Protože je příprava na zkoušky náročná, speciálně pro dospělé studenty, kteří mají práci a rodinu, přibližně 75% dospělých studentů si tuto přípravu naplánuje na dva roky, tedy absolvují dva návazné kurzy.

Michaela Miller, ředitelka jazykové školy

Jazyková škola P.A.R.K., Brno (školu navštíví ročně více než 500 studentů v kurzech pro veřejnost a přibližně stejný počet v kurzech pro firmy)

  1. Reference studentů firemních i docházkových kurzů jsou uvedeny na webu i v našem tištěném katalogu.
  2. Slevový kupon na kurzy i jazykové zkoušky pro přátele a známé je obsažen v našich školních sešitech, které obdrží každý student našich kurzů
  3. Jedná se vždy o cca 70% studentů, nicméně je zde nutné vzít v úvahu, že řada studentů studuje plánovaně jen 1 - 2 semestry před odjezdem do zahraničí nebo změně pracovního místa. Za relevantnější považujeme informaci o tom, jaké procento studentů nastupuje do našich kurzů na základě doporučení. Dle informací z přihlášek ke studiu je to v naší škole pravidelně kolem 90% studentů.

Roman Kožnar, ředitel školy

Glossa - škola jazyků, Praha (školu navštíví 1200 studentů ročně)

  1. Informace o naší škole i hodnocení studentů najdou zájemci na našem webu, na facebookovém profilu, v referencích na Seznamu a na Google Maps.
  2. Bonus za doporučení nenabízíme, o to raději odměníme naše věrné studenty slevou v navazujícím kurzu.
  3. Studentů, kteří se rozhodnou s námi pokračovat, jsou více než tři čtvrtiny.

Tereza Jandová, provozní ředitelka

Flamenco - ŠPANĚLŠTINA, Hnátnice (Ústí nad Orlicí), Letohrad a také učebna v Peci pod Sněžkou (pobytové kurzy) (školu navštíví 30 studentů ročně)

  1. Reference poskytujeme prostřednictvím internetového portálu Jazykovky.cz, kam naši studenti své reference píší a svého webu.
  2. V případě, že student přivede nového klienta, dostane slevu 30% na svém vlastním kurzovném (platí pro celoroční docházkové kurzy) nebo dárek (platí pro intenzivní kurzy a pobytové kurzy).
  3. V dalším běhu docházkového kurzu pokračuje kolem 70% studentů.

Ludmila Vyčítalová, lektorka a majitelka

Agentura Academia - Mgr. Martina Levey, Praha, Olomouc

  1. Budoucí studenti se o nás nejčastěji dozvídají od přátel a známých, kteří už u nás studují. Každý má také možnost přečíst si hodnocení naší agentury na internetových portálech, např. jazykovky.cz, firmy.cz apod. Neustále aktualizujeme naše webové strany, rádi sdílíme zajímavé informace na facebooku.
  2. Našich studentů si velmi vážíme a těší nás, když jsou spokojeni a následně nás doporučí svým známým. Jako poděkování od nás získají slevu 100 Kč na jazykový kurz, který u nás navštěvují. Nabízíme výhodné tandemové kurzy pro dva a pravidelně pořádáme odborné workshopy zdarma - na téma cestování, psaní emailů, telefonování atd.
  3. Ve skupinových i individuálních kurzech pokračuje každoročně až 95 % studentů. Jsme rodinná agentura a naše studenty osobně známe. Dbáme na kvalitu výuky a snažíme se našim studentům maximálně vyjít vstříc, ptáme se na zpětnou vazbu a neustále se zlepšujeme.

Nela Procházková, ředitelka pobočky

Bohužel se více odpovědí (často vtipných i inspirativních) do článku nevešlo, můžete si je v úplné podobě prohlédnout zde: Úplný seznam odpovědí jazykových škol.

V naší anketě nám odpověděly tyto školy


Tabulka byla zpracována ve spolupráci s Jazykovky.cz.
Název jazykové školy Velikost školy (počet studentů za rok) Město Odkaz na reference
Belisha Beacon, Mastering Languages 100 Praha
Jazyková agentura AKAIA 350 Litomyšl
AARCADIA-studio, v.o.s. 300 Moravskoslezský kraj, Ostrava
ABECEDA s.r.o. 300 Praha, Opava
Akademie Jana Ámose Komenského Ostrava 89 Ostrava
Angličtina Zlín - Helen Doron a Callan Method 300 Zlín
AHEAD Language Agency, s.r.o. Pardubice
The English Place 60 Teplice
Jazyková škola AJROUDNICE 100 studentu Roudnice nad Labem
Jazykan 500-800 Znojmo
Jazyková škola House of English s.r.o. 120 Hradec Králové
E.T. Language Centre Pardubice Pardubice
Sugestopedická jazykové škola INTKOS průměrně 250-300 osob Brno
jazyková škola Pardub Mladá Boleslav 15 Mladá Boleslav
Johnny English 30 Zlín
Jazyková škola Evy Camrdové 150 Benešov
Jazyková škola Channel Crossings cca 90 tisíc odučených lekcí ročně a 4300 studentů Praha  reference
Jazyky individuálně 300 Brno
AGENTURA POZNÁNÍ, jazyková škola 100 Kopřivnice
Jazyková škola Zachová s.r.o. škoal regionálního charakteru Jindřichův Hradec
AMIGAS jazyková škola 500-700 Brno
Radka Malá - Giramondo Praha
bee's knees english 80 Uherské Hradiště
Jaroslava Klučinová Praha 7, Úvaly u Prahy
ACE jazykové studio 100 Praha
Educa Team s.r.o. Ústí nad Labem
Jazyková škola ArinaRa Rakovník
Jazyková škola Mundo s.r.o. 100 Brno
Jazyková škola ELITE 85 Benešov, Vlašim
AKAPOS 70 Praha
jazyková škola AKAI KIKU 50 České Budějovice a Český Krumlov reference
Anglické Centrum Helen Doron Plzeň cca 70 studentů, specializujeme se na děti Plzeň - Slovany
domus linguarum s.r.o. 120 Praha
Výukové centrum anglického jazyka metodou Helen Doron pro děti od 3 měsíců do 18 let 60 Havířov
BOHEMIA INSTITUT cca 1000 studentů a klientů Praha reference
Jazyková škola Domluvte se 300 Praha reference
English Link s.r.o. 1000 Praha
Broňa Prušáková 25 Praha
Anschool-Sittova 100 Brno
Morris & Woody - jazykovka Plzeň 80 Plzeň
LITTLE POND Opava
Jeden jazyk nestačí s.r.o. 100 Tábor
British Academy 300 Praha
Jazyková škola Hello 500 Brno  reference
Jazyková škola Houdek cca 200 - 230 Ústí nad Labem, Teplice
Jazyková škola Quatro 70 Valašské Meziříčí
AZ plus 20 Písek
Jazykovka Pohodově s.r.o. 70 Rumburk
SYKA AGENCY a.s. - cestovní kancelář specializovaná na letní tábory s angličtinou a rodilými mluvčími 1900 Rekreační střediska SUMMER TIME CAMPS v jižních Čechcách u řeky Lužnice (391 62 Stádlec)
Astra Lingua Jazykové centrum Beroun 60 Beroun
Jazykovka Votice 100 Votice
Jazykové studio Bonmot 50 Praha
Barevný svět jazyků, s.r.o. cca 400 Praha, ale je možné zajistit výuku celorepublikově
Jazyková škola Elvis 1.500-2.000 Praha 8 Karlín  reference
Jazyková škola P.A.R.K. Každoročně více než 500 studentů v kurzech pro veřejnost a přibližně stejný počet v kurzech pro firmy. Brno
English Studio 200 Brno
Glossa - škola jazyků 1200 Praha  reference
LUNDONIA HUB DAVLE 300 Praha-západ/ Davle
KV Jazyky cca 100 Karlovy Vary
Kurzy Hranice 60 Hranice
Mortimer English Club Cheb 100 Cheb
MRAVENE.cz 60, někdy i 50 Praha
Mortimer English Club Praha 4 75 studentů Praha 4
Mortimer English Club Slaný 20-30 (Slánsko), cca 1000 v celé ČR Slaný a okolí
QUATRO Language School s.r.o. 700 Trutnov
NOCTUA - jazyková škola včas 80 Kostelec nad Orlicí
EBA LANGUAGE services s.r.o. asi 250 studentů (včetně firemních kurzů a kurzů v MŠ A ZŠ) Hustopeče
Fun English 50 Pardubice
ASSET 100 České Budějovice
Speak&Smile s.r.o 100 Ústí nad Labem
MULTILINGUA 100 studentů kurzy pořádáme v Chocni u Pardubic
Everyday English 55 Kromeriz
Bright Alphabet Preschool 40 - 50 Praha 4
Mgr. Martina Kučerová 50 Vyškov
Jazykove studio Karlov 300 Benešov u Prahy
London Institute Praha 500 Praha 1 reference
Club Tykadýlko 200 Brandýs nad Labem, Neratovice, Měšice, Předboj u Prahy
Jazykovka Petra 130 České Budějovice
Angličtina Uherské Hradiště 150 Staré Město u Uh. Hradiště
Jazyková škola Rudolf Konečný 150 Třebíč
Jazyky jinak 100 Litoměřice
LEVL languages Kolín 250 Kolín  reference
LUDEA 40 Praha 4
Flamenco - ŠPANĚLŠTINA 30 Hnátnice (Ústí nad Orlicí), Letohrad a také učebna v Peci pod Sněžkou (pobytové kurz)  reference
Agentura Academia - Mgr. Martina Levey Praha, Olomouc
Mezinárodní jazykový institut, s.r.o. 500-600 Most
Jaknajazykanglicky 100 Praha
Topka Milan 100 Ústí nad Labem
Czechlang.cz 200 Praha
Jazykové centrum Correct, s.r.o. 1100 Brno reference
Skypenglish 60 Nový Jičín
Jazyková škola U Pivovaru, s.r.o. 1200 studentů Jihlava
Lingviéra - jazykové kurzy 200 Praha 1
VICTORIA Language Agency 400 Olomouc
španělsky-doma 50 Havířov
SPRINT centrum vzdělání Plzeň
Jazykové studio cca 20 studentů Praha 4-Chodov
PROF-ENG, s. r. o. Nový Knín
Polyglot: mluvit budou všichni Veřejné kurzy: cca 900 studentů Praha, Brno, Ostrava, Jihlava, Liberec, Plzeň, České Budějovice
Skyline School 60 Mladá Boleslav
Slůně - svět jazyků 3500 Ostrava, Brno, Praha, Plzeň, Hradec Králové
RNDr. Dana Čiháková – RODET 100 Praha reference
SOFIE ENGLISH, učíme mluvit anglicky Praha
Soukromá jazyková škola Karlovy Vary 25 Karlovy Vary
Enjoy English 250 Otrokovice
jazykové studio SPELL 150 Teplice
TECK.cz 100 Kolín
Jazyková škola Jílek 700 Brno
KCVJŠ Plzeň 900 Plzeň
JAZYKOVÁ ŠKOLA PhDr. Hana Švecová 130 Havlíčkův Brod
Light Point 400 Brno
Studio Bořislavka Praha 6
Jazyková škola JIPKA 8000 Praha, Plzeň, Rokycany, České Budějovice
Albion - jazyková škola 200 Brno
Jazykové studio AT 50 Havlíčkův Brod
Language Zone 220 Brandýs and Labem, Praha
TOP LEARNING 200 až 250 studentů ročně Písek
Moravian Language School s.r.o. 130 Kyjov
Perfect World s.r.o. 150 Plzeň
English Way Praha
Sentia 1200 Praha


autor: redakce Jazyky.com


Sdílet tento článek

Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
Autor: annyz (03.03.2016)
Tak určitě ať člověk si chce zaplatit jakýkoliv kurz nebo si chce něco koupit tak je velmi důležité mít o tom reference. Bohužel někdy co člověk to názor, ale určitě to co převažuje bude asi pravdivé a objektivní. Bohužel když jsem si vybírala kurz Němčiny ve Zlíně nebo blízkém okolí, tak moc recenzí na jazykové školy nebo jazykové instituty nebylo. Na AJ, nebo ŠJ je recenzí spousta, ale na NJ skoro nic, zaprvé těch jazykových škol je málo, vyučujících pracujících samostatně nebo přes skype ještě míň. No nakonec jsem něco našla a tak jsem se tam přihlásila, chodím tam druhým rokem a naprostá spokojenost. Cena 250kč za 60 minut, super přístup vyučujících, konverzace, možnost mít lekci i přes skype pokud nevyhovuje dojíždět. Jedná se o Německé jazykové centrum ve Zlíně, tak třeba tato moje recenze někomu pomůže až bude hledat :-)
Re:
Autor: Jazykovky.cz (11.03.2016)
Je důležité nenechat si zkušenost pro sebe, ale napsat ji tam, kde ji uvidí hodně lidí. Stačí 2 minuty na vyplnění formuláře a uděláte škole dobrou službu: www.jazykovky.cz/hod…
Jazykovky
Autor: Petra Poláková (včera 21:35:49)
Mám zkušenosti s několika jazykovkami a podle mě záleží vždycky na člověku, co hledá, jestli malé skupinky nebo třeba i individuální výuku. Já jsem hledala něco na večer po práci a musím doporučit jazykovku na Kotlářské v Brně, mě přesvědčilo osobní doporučení kolegyně a pak taky, že lze absolvovat nějakou zkoušku, to se vždycky hodí, je to takový cíl a lákadlo to dát. Musíte se prostě při učení cítit dobře a já jsem byla ohledně tohoto víc jak spokojená.
 
Hledání v článcích

Hledejte například: Austrálie, studium v Anglii, Au-pair, práce v Německu, (jméno agentury), Erasmus, brigáda...



oblibene

RSS Odebírat novinky přes RSS/XML

Nazkušenou.cz on Facebook