Chci si nechat zařídit studium v zahraničí

Seznam našich spolehlivých agentur a škol zajišťujících studium v zahraničí Anglie, Austrálie, Irsko, USA Německo, Velká Británie, EU, Kanada
více informací»

Chci přímo kontaktovat zahraniční jazykové školy

Seznam spolehlivých zahraničních jazykových škol s formulářem pro přímý kontakt. Angličtina, němčina, francouzština, ruština, španělština…
více informací»

Chci si nechat zařídit práci v zahraničí

Seznam našich spolehlivých agentur zajišťujících práci v zahraničí - krátké pracovní pobyty i zaměstnání, au-pair, letní tábory, práce na farmách…
více informací»

Firemní jazykové kurzy v zahraničí

Zaměřeno na odbornost

Firemní jazykové kurzy (známé také jako kurzy pro manažery) jsou speciální kurzy cizího jazyka, které jsou profesně zaměřené s důrazem na odbornost a profesní potřeby klienta. Většinou se jedná o kurzy obecného jazyka, obchodního jazyka či jazyka oborově zaměřeného.

Vysoká efektivita zahraničních firemních kurzů je dána intenzivní výukou, individuálním přístupem ke studentovi, bezprostředním pobytem v cizím prostředí a neustálým kontaktem s cizím jazykem.

Jazykové skupiny u firemních kurzů

Počet studentů ve skupině u firemního kurzu bývá různý, záleží na požadavcích klienta, kterou skupinu zvolí. Existují tyto typy kurzů:

  1. One-to one kurz – ve skupině je jeden, maximálně 2 studenti, jedná se o intenzivní individuální výuku s vysokou efektivitou vyplývající z nutnosti 100% soustředění na vyučovaný jazyk po celou dobu výuky.
  2. Minigroup – ve skupině je 3 – 6 studentů, tento kurz se vyznačuje intenzivní výukou s živější komunikací, vzájemnou motivací a s možností vzájemného porovnávání jazykových znalostí.
  3. Skupinový firemní kurz je určen pro 6 až 12 studentů, podmínkou efektivity tohoto jazykového kurzu je požadavek homogenity jazykové úrovně a profesních zájmů a potřeb.


Do firemního kurzu se mohou zpravdila přihlásit klienti starší 21 let, průměrný věk firemních klientů se pohybuje mezi 30 a 55 lety.

Nástupní termíny

Před nástupem do firemního kurzu je pro klienta důležité stanovit si, popřípadě zjistit si začáteční termín kurzu.

Na firemní kurzy jako takové se specializují odborná výuková centra. Jelikož pořádají mnoho kurzů, v různých typech a délkách, je možné přihlásit se do kurzu kdykoliv během celého roku.

Zahraniční školy, které se na firemní kurzy přímo nespecializují, tyto kurzy pořádají jen jako okrajovou záležitost a na tyto kurzy vypisují speciální méně časté nástupní termíny.

Rozřazení a úvodní dotazník

U firemních kurzů probíhá rozřazování do skupin podobně jako u standardních jazykových kurzů. Klient však navíc vyplňuje před začátkem kurzu speciální dotazník, ve kterém se zahraniční škola snaží co nejpřesněji zjistit, jaké jsou jeho jazykové požadavky a co se potřebuje v kurzu naučit.

Klient je dotazován na to, jaký typ odborné slovní zásoby by se měl v kurzu objevit (zda terminologie z oblasti marketingu, obchodu, práva či administrativy), jaká témata by chtěl probírat, zda se potřebuje připravit na nějakou zkoušku apod.

Podle rozřazovacích testů a vstupních dotazníků škola provede co nejpřesnější rozřazení do skupin. Nemělo by se tak stát, že v jedné skupině spolu budou studovat klienti odlišné jazykové úrovně a různě profesně zaměřeni.

Délka lekce a rozsah samotného kurzu

Délka kurzu a počet vyučovacích hodin (lekcí) jednoho kurzu je velmi individuální. Klienti si před nástupem do kurzu sami volí počet lekcí a počet studijních dní. Obecně se dá říct, že zahraniční firemní kurzy mohou trvat jeden až více týdnů, je však možné se však zúčastnit i kurzu na prodloužený víkend nebo na 9 dní (od pátku do neděle následujícího týdne).

Klient si může sám určit, kolik lekcí denně a v jakém rozvrhu je chce absolvovat. Jelikož je u firemních jazykových kurzů hlavním požadavkem vysoká intenzita v co možná nejkratším čase, výuka většinou probíhá v dopoledních, odpoledních, případně i večerních hodinách, mnohdy 8 - 10 vyučovacích hodin denně.

Gramatika nebo pilování firemní komunikace?

Ve firemních kurzech je výuka obvykle kombinovaná – v dopoledních hodinách probíhá výuka ve skupině – klienti probírají potřebnou gramatiku a slovní zásobu, zaměřují se na procvičování prvků z firemní komunikace jako je telefonování, prezentace apod.

 

Odpoledne si klienti volí individuální výuku – mají možnost zvolit si typ a náplň lekce, přesně podle svých profesních zájmů a potřeb. Ti, kteří mají zájem o výuku maximálně přizpůsobenou svým požadavkům, mohou volit pouze individuální lekce.

Výběr zahraničního firemního kurzu

  • Co se potřebujete naučit s ohledem na vaše profesní potřeby a zájmy
  • Jak velká má být vaše studijní skupina
  • Kolik dní může váš kurz trvat
  • Kolik lekcí denně chcete absolvovat


Hledáte-li firemní jazykový kurz, zkuste největší databázi jazykových škol v ČR jazykovky.cz.

Další díly ze seriálu studium v zahraniční jazykové škole


Sdílet tento článek

Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
K článku zatím nejsou žádné komentáře. Chcete-li vložit komentář, klikněte na tlačítko Nový komentář.
 
Hledání v článcích

Hledejte například: Austrálie, studium v Anglii, Au-pair, práce v Německu, (jméno agentury), Erasmus, brigáda...



oblibene

RSS Odebírat novinky přes RSS/XML

Nazkušenou.cz on Facebook